Orienteringskarta på Skrotnisses lekplats

UPPDATERING: Eftersom det inte går att ha filer för nedladdning på Omaps har jag lagt upp dem här nedanför.

skrotnisses lekplats 151019

På Spikön i Trollhättan invigdes i somras en grymt fin temalekplats, Skrotnisses lekplats. Skrotnisse är en figur från Jan Lööfs barnböcker om Skrotnisse och hans vänner. Jag tyckte det vore kul om det fanns en orienteringskarta där så jag gjorde en.

För att den ska vara enkel att använda för barn valde jag att göra den i A5-format, 15×20 cm. Små händer har lättare att hålla i små kartor. Jag har försökt att använda riktiga karttecken men jag klarade det inte riktigt. Så några specialtecken fick det bli men jag tror man förstår ganska lätt ändå.

Meningen är att vem som helst ska kunna använda den. Det är bara att ladda ner och skriva ut den. Vem som helst ska även kunna ändra och uppdatera kartan. omaps.net finns aktuell version av kartan som OCAD, PDF och JPG-filer. Tydligen går det inte att lägga upp filer för nedladdning på Omaps, men här nedanför går det att ladda ner.

Om du vill ändra kartan

Hör gärna av dig om du tänker ändra kartan. Använd då kartan över hela Spikön som också den finns här nedanför, se bild. När du är klar vill jag också att du skickar den färdiga kartan till mig så jag kan lägga ut den här.

spikön 151019

Läs mer om Skrotnisses lekplats på kommunens hemsida.

Ladda ner:

Ocad-filerna ligger på Dropbox, tryck på Download för att ladda ner dem.

2 thoughts on “Orienteringskarta på Skrotnisses lekplats”

Lämna en kommentar

