Karta över Skrotnisses lekplats på gång

spikön

Jag har ett nytt kartprojekt på gång. Denna gång blir det en orienteringskarta över en ny lekplats på Spikön mitt i Trollhättan. I det vita området mitt i bilden ovanför håller Skrotnisses lekplats på att byggas. Mer än så här visar jag inte nu innan lekplatsen invigs den 6 juni. Än så länge är kartan helt orekognoserad. 

Kartan kommer troligtvis att vara i skala 1:500. Det blir alltså en mycket detaljerad mikrosprintkarta. Jag ska så långt det är möjligt att använda sprintkartnormen men det blir nog några specialtecken också. Tänkte även testa att använda OpenOrienteeringMapper på en Androidtelefon. Jag har aldrig gjort det tidigare, vi får se hur det går. Återkommer om det här på bloggen.

One thought on “Karta över Skrotnisses lekplats på gång”

Lämna en kommentar

