Jag har uppdaterat Google Maps

För några dagar sedan testade jag att rapportera ett fel i Google Maps. Jag ville se om och hur det fungerar och hur långt tid det tar. Felet var väldigt litet och är alldeles i närheten av där jag bor. Det var den lilla vägsnutten mitt i bilden som går söderut från Bergkullevägen. Det är en infart till en hus på privat mark.

Länk till kartan.

Idag fick jag detta svaret:

Hej Jonas!

Tack för att du rapporterade det här problemet. Vi har granskat ditt problem och du hade rätt! Standardvyn i Google Maps har redan uppdaterats så att den återspeglar din föreslagna förändring, enligt nedan.

Vägen är på privat mark

Beroende på vilken typ av problem du rapporterade kan det ta ett tag innan uppdateringen visas på andra produkter och tjänster som vägbeskrivning, Google Maps för mobilen och Google Earth. Om du inte är nöjd med hur vi löste problemet får du gärna skicka oss ett nytt meddelande. Tack för att du hjälper oss att förbättra Google Maps!
Tack för att du hjälper oss att förbättra Google Maps!

Kul att det gick så fort och att de bryr sig om så här små fel. Jag kan absolut tänka mig att göra om det, det finns faktiskt ett par liknande fel i närheten. Man klickar bara på ”Rapportera ett problem” längst ner på kartsidan. Sedan får man fylla i ett litet formulär och markera var felet är.

Lämna en kommentar

